Poradnik SEO

Poradnik SEO – porady i wskazówki do pozycjonowania

Jeśli mają Państwo jakiekolwiek wątpliwości odnośnie pozycjonowania, to poniżej przedstawiamy najważniejsze argumenty przemawiające za słusznością tego typu działań:

Złotodajne źródło – wyszukiwarka Google, to na dzień dzisiejszy najczęściej używane źródło informacji. W dobie wszechogarniającej informatyzacji słowo „wyguglować” (znaleźć w internecie) nabiera kolosalnego znaczenia. Jeśli chcemy, żeby nasi klienci nas „wyguglowali”, to pozycjonowanie jest dla nas kluczowe.

Klient docelowy – pozycjonując się na frazę dotyczącą naszej działalności, np. „płytki łazienkowe” mamy pewność, że osoby ją wpisujące zainteresowane są kupnem owych płytek. Dzięki temu wiemy, że wydane przez nas pieniądze nie idą na marne.

Dawid vs Goliat – dzięki pozycjonowaniu w Google możemy walczyć nawet z największymi w naszej branży, co na innych płaszczyznach reklamowych jest niemożliwe.

Niewielkie koszty – pozycjonowanie jest stosunkowo tanie w porównaniu z innymi formami promocji. Płacąc nawet kilkaset złotych miesięcznie, mamy pewność (oczywiście przy wysokich miejscach w Google), że trafi na nas wielu klientów.

Potencjał – marketing internetowy ma przed sobą świetlaną przyszłość. Z roku na rok zwiększa się ilość osób, które zazwyczaj szukają usług i produktów przez internet, albo tylko przez internet. Prędzej niż później dojdzie do sytuacji, że wyszukiwarka Google stanie się kluczowym polem marketingowym.

Propaganda – firma, która jest dobrze wypozycjonowana w Google, staje się bardziej wiarygodną dla klienta. Widniejąc wysoko pod wieloma frazami w wyszukiwarce dajemy sygnał, że jesteśmy silną i prężną firmą, która dba o dotarcie do konsumenta. Nie można również zapominać, że reklamując się w Google idziemy z duchem czasu i postrzegani jesteśmy jako firma nowoczesna i profesjonalna. Reklama na słupie ogłoszeniowym nam tego nie zapewni…

Konkurencja nie śpi – zwlekając z decyzją o pozycjonowaniu „strzelamy sobie w stopę”. Na dzień dzisiejszy wypozycjonowanie się w Google za rozsądne pieniądze jest jak najbardziej możliwe. Jednakże trzeba pamiętać, że coraz więcej firm decyduje się na tę formę promocji i za rok, czy dwa będziemy musieli zapłacić o wiele więcej niż na dzień dzisiejszy. Wybrana przez nas firma pozycjonerska będzie musiała nadrobić stracony przez nas czas, co oczywiście wiązać się będzie z odpowiednio wyższymi kosztami.

Bazując na naszym bogatym i wieloletnim doświadczeniu przedstawiamy Państwu najważniejsze wskazówki dotyczące pozycjonowania:

Znaczniki TITLE i H1 – to absolutna podstawa. Pozycjonowane frazy muszą znajdować się w owych znacznikach

– Linkowanie- do naszej witryny musi prowadzić możliwie jak największa ilość linków „do follow”. Zdobywamy je zostawiając wpisy o naszej stronie w katalogach dla firm, na forach, blogach itd. Linkowanie to klucz i tak naprawdę najistotniejszy element pozycjonowania. Trzeba pamiętać, że linki ze stron słabych, nietematycznych, o niskim Page Rank mogą zaszkodzić naszej stronie i obniżyć jej wartość.

Adresy URL – często adresy podstron zawierają masę śmieci w stylu „…/a=seo&b=sitetab&show=168&”. Adresy podstron powinny być czytelne i dobrze, gdy zawierają słowa kluczowe związane z naszą działalnością.

Indeksacja – roboty Google same nie trafią na naszą stronę i żeby im w tym pomóc musimy umieszczać linki prowadzące do naszego serwisu na innych zaindeksowanych już stronach. Jak sprawdzić, czy nasza strona jest już zaindeksowana? Wpisujemy w Google: „site:adres naszej strony” np: site:www.stylem.pl. Pamiętajmy, że indeksacja „zaskoczy” po kilku/kilkunastu dniach od dodania linku.

Kopiowanie – każda strona jest sprawdzana pod kątem unikatowości zawartych w niej treści. Jeśli przekopiujemy tekst z innej strony to z pewnością obniży on wartość naszego serwisu.

Animacje FLASH – technika Flash jest z pewnością bardzo atrakcyjna wizualnie, ale niezmiernie ograniczająca jeśli chodzi o pozycjonowanie. Strony Flash nie posiadają typowego kodu HTML co sprawia, że są gorzej traktowane przez wyszukiwarki. Wykonanie całej strony we Flashu niezmiernie utrudnia wywindowanie strony na wysokie pozycje, dlatego też powinno się tę technikę stosować do poszczególnych elementów, a nie całościowo.

– Tekst to podstawa – przewaga formy nad treścią szkodzi. Jeśli strona www nie posiada odpowiedniej ilości tekstu, to żadna, nawet malowana ręką Michała Anioła grafika nie pomoże. Na naszym serwisie musimy zawrzeć jak najwięcej unikatowych treści, po to, by wyszukiwarka Google uznała go za wartościowy. Warto też nadawać grafikom odpowiednie etykietki i nazwy, gdyż Google indeksuje również obrazki.

– Dobór fraz – to kluczowy element zabawy. Jeśli decydujemy się na samodzielne pozycjonowanie, to na frazach typu „okna warszawa” raczej się nie dorobimy. Dlatego też warto nastawić się na bardziej precyzyjne słowa kluczowe np. „tanie okna drewniane warszawa”. Takie frazy będą generowały niewielki ruch na stronie, ale przynajmniej jest szansa na osiągnięcie pierwszej strony wyszukiwania.

– Aktualizacja – treści na stronie powinny być co jakiś czas zmieniane i modyfikowane. Dzięki temu nasza strona będzie traktowana przez roboty Google jako „żywa”, czyli bardziej wartościowa od statycznych.

 

Wszelkie mity związane z pozycjonowaniem wynikają przede wszystkim z niewiedzy. Część z nich puszczają w świat nieuczciwe firmy pozycjonerskie, które na owej niewiedzy bazują. Poniżej przedstawiamy kilka najczęstszych SEO – kłamstw.

MIT 1. Firmy pozycjonerskie nie zdradzają swoich technik – Bzdura. Techniki pozycjonerskie nie są wiedzą tajemną. Większość z nich jest opisana w internecie. Przeciętny Kowalski może je wszystkie przyswoić. „Tajemnicą handlową” zasłaniają się jedynie partacze, którzy nie potrafią przedstawić sensownej strategii, według której planują pozycjonować stronę www potencjalnego klienta.

MIT 2. Samemu można jedynie zepsuć sobie stronę – Jeśli ktoś zabiera się za pozycjonowanie bez przygotowania, to owszem może się tak zdarzyć. Jednak gdy do tematu podejdziemy z głową, to nic takiego nie będzie miało miejsca.

MIT 3. Są pozycjonerzy, którzy twierdzą, że rozkodowali algorytm Google – Algorytm Google to jedna z najpilniej strzeżonych tajemnic handlowych. Nawet jeśli są tacy, którzy to zrobili, to z całą pewnością nie będą się tym chwalić.

MIT 4. Pozycjonowanie za darmo – Pamiętajmy, że „za wszystko co jest za darmo trzeba zapłacić”. Jeśli sami nie wypozycjonujemy sobie strony www, to z pewnością wszystkie cudowne techniki pozycjonowania „za darmo” coś nas będą kosztować.

MIT 5. Pozycjonowanie zapewnia wielkie zyski – To chwyt marketingowy nieuczciwych firm pozycjonerskich. Jedyne co bezpośrednio zapewnia (skuteczne!) pozycjonowanie, to ruch na stronie. Jego natężenie uzależnione jest od popularności frazy oraz zajmowanej pozycji. Jeśli nasza oferta nie będzie atrakcyjna, to nie zarobimy kroci, choćbyśmy mieli tysiące wejść miesięcznie.

MIT 6. TOP10 = sukces – Pierwsza dziesiątka to za mało. Kluczowe jest TOP3. Oczywiście są branże (np. ślubna) gdzie klienci przekopują więcej stron, ale statystyki wyraźnie pokazują, że obecność w pierwszej dziesiątce nie zawsze zagwarantuje nam sukces. Kluczowa jest dopiero pierwsza trójka.

 .