Marketing wirusowy

Marketing wirusowy

Marketing wirusowy to wyjątkowo specyficzne działanie marketingowe. Polega na zainicjowaniu sytuacji, w której grupa konsumentów zacznie między sobą wymieniać informacje na temat konkretnego produktu, firmy czy usługi. Nie zawsze sprowadza się to to konkretnego produktu, czasami przekłada się to budowanie świadomości marki oraz pozytywnych skojarzeń z logiem firmy.
Marketing wirusowy choć w Polsce jeszcze nie ma mocnej pozycji, to w internecie świeci triumf. Specyfika marketingu szeptanego bierze się z ciekawych, zaskakujących pomysłów na filmik albo plakat, które tak intrygują, że użytkownicy internetu zaczynają rozsyłać je między sobą. Natłok sztampowych reklam doprowadził do zdezorientowanie i brak zainteresowania ze strony konsumentów. Natomiast opinie umieszczane przez użytkowników internetu doprowadziły do tego, że nietypowe formy reklamy stały się jednymi z bardziej obiecujących sposobów prowadzenia kampanii marketingowych. Wiąże się to ze szybkim i bardzo trwałym efektem reklamowym a także względnie niskim kosztem dotarcia do odpowiedniej grupy docelowej.
Internet staje się głównym nośnikiem reklamy, wiąże się to z schematem postępowania użytkowników internetu, który decyzję o zakupie poprzedzają analizą opinie na różnych forach. Poszukują tam opinii osób, które posiadają przedmiot, skusiły się ofertę albo miały doświadczenia z konkretną marką. Opinie te mają dużą wartość dla konsumenta i często przyczyniają się do podjęcia decyzji o skorzystaniu z oferty.
Zapraszamy do kontaku

.